ÜZLETSZABÁLYZAT ÉS ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
I. Általános rész
1. A Szolgáltatóra vonatkozó adatok:
Társaság cégneve: Vital Europe Egészségügyi és Szolgáltató Kft.
Fióktelepe: 1113 Budapest, Nagyszőlős utca 11-15.
Cégjegyzékszám: 01-09-034242
Nyilvántartó cégbíróság: Egri Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 24716503-2-10
2. Tárgya, célja:
Jelen üzletszabályzat meghatározza a Vital Europe Egészségügyi és Szolgáltató Kft.
által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit, tartalmazza a szolgáltatások
részletes bemutatását, az elszámolás, a fizetés szerződéses feltételeit, az általános
szerződési feltételeket.
3. Hatálya:
3.1. Időbeli hatálya az üzletszabályzat cégszerű aláírása után az üzletszabályzat
kifüggesztését és honlapon történő közzétételét követően kezdődik és
határozatlan ideig tart.
3.2. Tárgyi hatálya a Szolgáltató engedélyeiben meghatározott működési területre,
továbbá a Szolgáltató és az Ügyfelei között létrejött, az üzletszabályzatban
felsorolt tevékenységi körökhöz kapcsolódóan létrejövő szerződésekre, és az
azok alapján az ügyfél által adott megbízásokra terjed ki.
3.3. Személyi hatálya a Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban álló ügyfélre
terjed ki.
4. Nyilvánosság:
A Szolgáltató köteles a mindenkori hatályos üzletszabályzatát kifüggeszteni, valamint
holnapján hozzáférhetővé tenni, és kérésre bárkinek rendelkezésre bocsátani.
5. Az üzletszabályzat kötelező jellege:
A Szolgáltató és az Ügyfelei közötti ügyletek tartalmát az üzletszabályzat és az egyes
szerződések állapítják meg. Az üzletszabályzat rendelkezései kötelező jellegűek, de
azoktól a felek kölcsönös megegyezéssel, egybehangzó nyilatkozattal a jogszabályok
keretein belül az egyes szerződésekben eltérhetnek.
6. Módosítás:
A Szolgáltató jogosult az üzletszabályzatot bármikor egyoldalúan módosítani. A
módosításról, a módosítás hatálybalépéséről a Szolgáltató kifüggesztéssel, továbbá a
honlapon történő közzététellel értesíti az Ügyfeleket.
Amennyiben az Ügyfelek az üzletszabályzat megváltozott tartalma mellett nem
kívánják fenntartani a szerződéses kapcsolatot, úgy élhetnek felmondási jogukkal. A
már felvett, de még nem teljesített megbízásokra ebben az esetben a korábbi
üzletszabályzat alkalmazandó.
7. Jogviták rendezése:
A felek a közöttük felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen békés úton kísérlik meg
rendezni. Az ügyfél a Szolgáltató által nyújtott ellátással, szolgáltatással kapcsolatosan
esetlegesen felmerülő panaszait, kifogásait 15 napos határidőn belül írásban jelezheti a
Szolgáltató felé. A Szolgáltató az ügyet kivizsgálja, majd írásbeli indokolással ellátott
álláspontját a panasz közlését követő 30 napon belül írásban megküldi az ügyfélnek.
Amennyiben a fenti eljárás nem vezet eredményre, úgy a Felek a jogvita rendezésére a
Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a Fővárosi Törvényszék kizárólagos
hatáskörét, illetékességét kötik ki.
8. Az irányadó jog:
A felek közötti bármely jogviszonyra a magyar jog az irányadó.
9. Fogalom meghatározások:
9.1. Szolgáltató: a Vital Europe Egészségügyi és Szolgáltató Kft.
9.2. Megrendelő: az egyedi szolgáltatási szerződésben megnevezett páciens.
9.3. Általános Szerződési Feltételek: a szolgáltatásra és annak igénybevételére
vonatkozó egységes feltételrendszert, valamint a Szolgáltató és a Megrendelő
közötti jogviszony szabályozását tartalmazó dokumentum.
9.4. Egyedi Szolgáltatási Szerződés: A Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött,
a megrendelt szolgáltatásra, fogorvosi ellátásra, gyógykezelésekre, valamint
egyéb járulékos kérdésekre vonatkozó részletszabályokat tartalmazó
megállapodás.
9.5. Anamnézis lap: olyan adatlap, mely a megrendelő egészségi állapotáról, a
kórelőzményekről tartalmaz adatokat, mely adatok és információk a megfelelő
fogorvosi ellátások, gyógykezelések kiválasztását szolgálják.
9.6. Kezelési terv: az anamnézis lapon rögzített adatok alapján a kezelő orvos által
meghatározott kezelésekre és ellátásokra, azok időpontjára, ütemtervére és
árára vonatkozó terv.
9.7. Kezelési lap (Páciens lap): az elvégzett kezelések és ellátások nyilvántartására
szolgáló dokumentum.
10. Adatvédelem:
A Szolgáltató a birtokába jutott adatokat bizalmasan kezeli, azokat kizárólag a
fogászati ellátás nyújtásához használja fel, harmadik félnek semmilyen esetben nem
adja ki. Mindennemű személyes adatra vonatkozóan az általános adatvédelmi
szabályok az irányadóak.
II. Általános Szerződési Feltételek
Fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatás ellátására
1. Általános rendelkezések, hatály:
A Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai,
hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához
kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az
érdekkörében eljárókra is kiterjed.
A felek a Megrendelő által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás/ok/,
ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen ÁSZF feltételei és az ÁSZF
elválaszthatatlan mellékletét képező Egyedi Szolgáltatási Szerződés és Kezelési Terv
(a továbbiakban: ESZ) szerinti tartalommal határozzák meg.
Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett
megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvosok,
szakasszisztencia és alvállalkozók igénybevételével teljesíti az ESZ szerint vállalt
szolgáltatás/oka/t, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a
kezelést ellátó fogorvos és a Megrendelő által egyeztetett időpontokban és
gyakorisággal.
Az ESZ aláírásával szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a
megrendelt szolgáltatás/ok/ teljesítéséhez - különösen a fogászati ellátáshoz, a
fogtechnikai tevékenységhez, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz,
gyógykezelésekhez, a szálláshely, vagy a Megrendelő által kívánt egyéb
szolgáltatásokhoz - a Szolgáltató alvállalkozókat is igénybe vesz, akiknek a
tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga
látta volna el. A Szolgáltató e közvetített szolgáltatásokat is értékesíti változatlan
formában, de nem feltétlenül változatlan áron a Megrendelő részére.
Az ÁSZF alkalmazandó a felek által az aláírását megelőzően, illetve az aláírást
követően kötött, fogászati (szájsebészeti) és fogtechnikai szolgáltatások nyújtására
vonatkozó valamennyi egyedi szolgáltatási szerződés létrejöttére, teljesítésére, és az
egyedi szolgáltatási szerződésekből eredő igények érvényesítésére.
2. Felek jogai és kötelezettségei:
A Szolgáltató a kezelési tervet orvosilag indokolt esetben jogosult bármikor
módosítani. A módosításokról és azok okairól a Szolgáltató köteles a Megrendelőt
tájékoztatni és új kezelési tervet készíteni.
A kezelések során a Megrendelő – saját felelősségre – bármikor kérheti a kezelés
megszakítását (későbbi időpontban történő folytatását), illetve a kezelés abbahagyását.
Ebben az esetben a Megrendelő csak azért a kezelésért, szolgáltatásért köteles fizetni,
melyet a felmondás közléséig igénybe vett.
A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy a kezelést kártérítési, kárpótlási
kötelezettség nélkül bármikor megszakítsa, ha a Megrendelő egészségi vagy mentális
állapota a kezelést akadályozza, illetve ha a Megrendelőnek lejárt tartozása áll fent a
Szolgáltatóval szemben.
3. A szolgáltatás ellenértéke:
A Szolgáltató a szolgáltatások díjairól, anyagköltségeiről a Megrendelőket honlapján
és a rendelőiben kifüggesztett árlistával is tájékoztatja.
Az ESZ szerint elvégzett kezelések konkrét díjtételei, a kezelésekhez felhasznált
anyagok, a közvetített szolgáltatások költségei az ESZ-ben, illetve a kezelések
befejezésekor kerülnek rögzítésre, számlázásra.
Amennyiben a szolgáltatáshoz nem kapcsolódik fogtechnikai anyag, az alkalmanként
elvégzett kezelés díja kezeléskor fizetendő. Az ÁSZF szerint az aktuális díjjegyzék
figyelembe vétele mellett átalány díjazás is megállapítható.
Fogtechnikai anyagok szolgáltatása esetén ezek költségeinek 50%-a előre, a
fennmaradó hányad az anyag beépítésekor fizetendő.
Az ESZ szerint díj- és anyagköltségek 30 napig érvényesek, ezt követően a
Szolgáltatónak jogában áll a díj-, és anyagköltség változtatására.
Ettől függetlenül az ESZ-ben előirányzott díjtételek a kezelés befejezéséig
módosulhatnak a kezelés során előálló szakmai okok, pl. előre nem látható
beavatkozások, gyógyító tevékenység miatt is.
Megrendelő az egyes kezelés/ek/ befejezésekor az aktualizált ESZ-en aláírásával
igazolja a Szolgáltató teljesítését, Szolgáltató ennek alapján állítja ki szolgáltatásairól,
az anyagköltségekről, a teljesítéséhez kötődő közvetített szolgáltatások ellenértékéről
a számláját. A számla aláírásával a Megrendelő a Szolgáltató teljesítését és a számla
átvételét igazolja.
4. Fizetési feltételek:
Az előző pontok szerint kiállított számlák tartalmazzák a fizetési kötelezettség
teljesítésének módját (készpénz, kártya stb.), határidejét. Felek megállapodnak abban,
hogy késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat mértéke a jegybanki alapkamat
kétszeres összege.
5. Garancia:
A szolgáltató a beavatkozásokra írásbeli garanciát ad, melynek időtartama a kezelés
típusától függ. A garancia mértékét bizonyos egyéb tényezők – általános szájhigiénia,
dohányzás, cukorbetegség, csontsűrűség, diéta – befolyásolhatják, erről a Szolgáltató
minden esetben tájékoztatja a Megrendelőt.
6. Adatvédelem, tájékoztatás:
A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Megrendelő által megadott és a
Megrendelőről az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító
adatait az irányadó jogszabályok szerint, az egyéb adatokat üzleti titokként kezelje,
nyilvántartsa. Hozzájárul ahhoz is, hogy gyógykezelésének kizárólagosan orvosi
vonatkozású adatait, tapasztalatait a Szolgáltató tudományos, kutatási célokra
felhasználja.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy az ESZ-hez mellékelt, általa aláírt általános
anamnézis elnevezésű adatlapon az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok,
információk a fogorvosi ellátások, gyógykezelések tartalmának megválasztásához
szükségesek, úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek és a kezelések
időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót tájékoztatni köteles.
A Megrendelő tudomásul veszi és nem ellenzi, hogy biztonsági okokból a Szolgáltató
Rendelőiben hang- és képfelvétel készülhet, amely felvételek tartalmát a Szolgáltató
szükség esetén kizárólag rendőrhatóságnak jogosult bemutatni.
A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy elérhetőségi adatait a Szolgáltató adatbázisában
rögzítse abból a célból, hogy a Szolgáltató aktuális hírlevelekkel, a kezelési
időpontokról vagy azok esetleges változásairól, a Szolgáltató újdonságairól őt
tájékoztassa. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő ezen adatait
harmadik személyeknek nem adja ki.
A Szolgáltató a Rendelő(k)ben kifüggeszti a betegjogi tájékoztatót.
Szolgáltató az általa okozott kárért köteles helytállni.
7. AZ ESZ időtartama:
Amennyiben az ESZ mást nem tartalmaz, azt a felek határozatlan időre kötik meg,
amely időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások
megrendelésére, teljesítésére jelen szerződés feltételei szerint kerül sor az aktualizált
ESZ-ben rögzített feltételek szerint.
7. Egyéb rendelkezések:
Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy az ESZ-t, a kezelési tervet aláíró személy aláírásra
jogosult.
Megrendelő az ESZ, a kezelési lap aláírásával elismeri, hogy jelen ÁSZF
rendelkezéseit megismerte.
Jelen ÁSZF, az anamnézis lap, az ESZ együttesen tartalmazzák a szerződő felek
szerződés megállapodását.
Az ÁSZF és az ESZ-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a
Ptk., valamint az egészségügyre, az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó egyéb
jogszabályok rendelkezései az irányadók.
Esetleges jogvita eldöntésére kizárólag a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a
Fővárosi Bíróság illetékes.
Budapest, 2014.
I. Általános rész
1. A Szolgáltatóra vonatkozó adatok:
Társaság cégneve: Vital Europe Egészségügyi és Szolgáltató Kft.
Fióktelepe: 1113 Budapest, Nagyszőlős utca 11-15.
Cégjegyzékszám: 01-09-034242
Nyilvántartó cégbíróság: Egri Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 24716503-2-10
2. Tárgya, célja:
Jelen üzletszabályzat meghatározza a Vital Europe Egészségügyi és Szolgáltató Kft.
által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit, tartalmazza a szolgáltatások
részletes bemutatását, az elszámolás, a fizetés szerződéses feltételeit, az általános
szerződési feltételeket.
3. Hatálya:
3.1. Időbeli hatálya az üzletszabályzat cégszerű aláírása után az üzletszabályzat
kifüggesztését és honlapon történő közzétételét követően kezdődik és
határozatlan ideig tart.
3.2. Tárgyi hatálya a Szolgáltató engedélyeiben meghatározott működési területre,
továbbá a Szolgáltató és az Ügyfelei között létrejött, az üzletszabályzatban
felsorolt tevékenységi körökhöz kapcsolódóan létrejövő szerződésekre, és az
azok alapján az ügyfél által adott megbízásokra terjed ki.
3.3. Személyi hatálya a Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban álló ügyfélre
terjed ki.
4. Nyilvánosság:
A Szolgáltató köteles a mindenkori hatályos üzletszabályzatát kifüggeszteni, valamint
holnapján hozzáférhetővé tenni, és kérésre bárkinek rendelkezésre bocsátani.
5. Az üzletszabályzat kötelező jellege:
A Szolgáltató és az Ügyfelei közötti ügyletek tartalmát az üzletszabályzat és az egyes
szerződések állapítják meg. Az üzletszabályzat rendelkezései kötelező jellegűek, de
azoktól a felek kölcsönös megegyezéssel, egybehangzó nyilatkozattal a jogszabályok
keretein belül az egyes szerződésekben eltérhetnek.
6. Módosítás:
A Szolgáltató jogosult az üzletszabályzatot bármikor egyoldalúan módosítani. A
módosításról, a módosítás hatálybalépéséről a Szolgáltató kifüggesztéssel, továbbá a
honlapon történő közzététellel értesíti az Ügyfeleket.
Amennyiben az Ügyfelek az üzletszabályzat megváltozott tartalma mellett nem
kívánják fenntartani a szerződéses kapcsolatot, úgy élhetnek felmondási jogukkal. A
már felvett, de még nem teljesített megbízásokra ebben az esetben a korábbi
üzletszabályzat alkalmazandó.
7. Jogviták rendezése:
A felek a közöttük felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen békés úton kísérlik meg
rendezni. Az ügyfél a Szolgáltató által nyújtott ellátással, szolgáltatással kapcsolatosan
esetlegesen felmerülő panaszait, kifogásait 15 napos határidőn belül írásban jelezheti a
Szolgáltató felé. A Szolgáltató az ügyet kivizsgálja, majd írásbeli indokolással ellátott
álláspontját a panasz közlését követő 30 napon belül írásban megküldi az ügyfélnek.
Amennyiben a fenti eljárás nem vezet eredményre, úgy a Felek a jogvita rendezésére a
Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a Fővárosi Törvényszék kizárólagos
hatáskörét, illetékességét kötik ki.
8. Az irányadó jog:
A felek közötti bármely jogviszonyra a magyar jog az irányadó.
9. Fogalom meghatározások:
9.1. Szolgáltató: a Vital Europe Egészségügyi és Szolgáltató Kft.
9.2. Megrendelő: az egyedi szolgáltatási szerződésben megnevezett páciens.
9.3. Általános Szerződési Feltételek: a szolgáltatásra és annak igénybevételére
vonatkozó egységes feltételrendszert, valamint a Szolgáltató és a Megrendelő
közötti jogviszony szabályozását tartalmazó dokumentum.
9.4. Egyedi Szolgáltatási Szerződés: A Szolgáltató és a Megrendelő között létrejött,
a megrendelt szolgáltatásra, fogorvosi ellátásra, gyógykezelésekre, valamint
egyéb járulékos kérdésekre vonatkozó részletszabályokat tartalmazó
megállapodás.
9.5. Anamnézis lap: olyan adatlap, mely a megrendelő egészségi állapotáról, a
kórelőzményekről tartalmaz adatokat, mely adatok és információk a megfelelő
fogorvosi ellátások, gyógykezelések kiválasztását szolgálják.
9.6. Kezelési terv: az anamnézis lapon rögzített adatok alapján a kezelő orvos által
meghatározott kezelésekre és ellátásokra, azok időpontjára, ütemtervére és
árára vonatkozó terv.
9.7. Kezelési lap (Páciens lap): az elvégzett kezelések és ellátások nyilvántartására
szolgáló dokumentum.
10. Adatvédelem:
A Szolgáltató a birtokába jutott adatokat bizalmasan kezeli, azokat kizárólag a
fogászati ellátás nyújtásához használja fel, harmadik félnek semmilyen esetben nem
adja ki. Mindennemű személyes adatra vonatkozóan az általános adatvédelmi
szabályok az irányadóak.
II. Általános Szerződési Feltételek
Fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatás ellátására
1. Általános rendelkezések, hatály:
A Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai,
hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához
kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az
érdekkörében eljárókra is kiterjed.
A felek a Megrendelő által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás/ok/,
ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen ÁSZF feltételei és az ÁSZF
elválaszthatatlan mellékletét képező Egyedi Szolgáltatási Szerződés és Kezelési Terv
(a továbbiakban: ESZ) szerinti tartalommal határozzák meg.
Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett
megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fogszakorvosok,
szakasszisztencia és alvállalkozók igénybevételével teljesíti az ESZ szerint vállalt
szolgáltatás/oka/t, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a
kezelést ellátó fogorvos és a Megrendelő által egyeztetett időpontokban és
gyakorisággal.
Az ESZ aláírásával szerződő felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a
megrendelt szolgáltatás/ok/ teljesítéséhez - különösen a fogászati ellátáshoz, a
fogtechnikai tevékenységhez, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz,
gyógykezelésekhez, a szálláshely, vagy a Megrendelő által kívánt egyéb
szolgáltatásokhoz - a Szolgáltató alvállalkozókat is igénybe vesz, akiknek a
tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga
látta volna el. A Szolgáltató e közvetített szolgáltatásokat is értékesíti változatlan
formában, de nem feltétlenül változatlan áron a Megrendelő részére.
Az ÁSZF alkalmazandó a felek által az aláírását megelőzően, illetve az aláírást
követően kötött, fogászati (szájsebészeti) és fogtechnikai szolgáltatások nyújtására
vonatkozó valamennyi egyedi szolgáltatási szerződés létrejöttére, teljesítésére, és az
egyedi szolgáltatási szerződésekből eredő igények érvényesítésére.
2. Felek jogai és kötelezettségei:
A Szolgáltató a kezelési tervet orvosilag indokolt esetben jogosult bármikor
módosítani. A módosításokról és azok okairól a Szolgáltató köteles a Megrendelőt
tájékoztatni és új kezelési tervet készíteni.
A kezelések során a Megrendelő – saját felelősségre – bármikor kérheti a kezelés
megszakítását (későbbi időpontban történő folytatását), illetve a kezelés abbahagyását.
Ebben az esetben a Megrendelő csak azért a kezelésért, szolgáltatásért köteles fizetni,
melyet a felmondás közléséig igénybe vett.
A Szolgáltató fenntartja magának azt a jogot, hogy a kezelést kártérítési, kárpótlási
kötelezettség nélkül bármikor megszakítsa, ha a Megrendelő egészségi vagy mentális
állapota a kezelést akadályozza, illetve ha a Megrendelőnek lejárt tartozása áll fent a
Szolgáltatóval szemben.
3. A szolgáltatás ellenértéke:
A Szolgáltató a szolgáltatások díjairól, anyagköltségeiről a Megrendelőket honlapján
és a rendelőiben kifüggesztett árlistával is tájékoztatja.
Az ESZ szerint elvégzett kezelések konkrét díjtételei, a kezelésekhez felhasznált
anyagok, a közvetített szolgáltatások költségei az ESZ-ben, illetve a kezelések
befejezésekor kerülnek rögzítésre, számlázásra.
Amennyiben a szolgáltatáshoz nem kapcsolódik fogtechnikai anyag, az alkalmanként
elvégzett kezelés díja kezeléskor fizetendő. Az ÁSZF szerint az aktuális díjjegyzék
figyelembe vétele mellett átalány díjazás is megállapítható.
Fogtechnikai anyagok szolgáltatása esetén ezek költségeinek 50%-a előre, a
fennmaradó hányad az anyag beépítésekor fizetendő.
Az ESZ szerint díj- és anyagköltségek 30 napig érvényesek, ezt követően a
Szolgáltatónak jogában áll a díj-, és anyagköltség változtatására.
Ettől függetlenül az ESZ-ben előirányzott díjtételek a kezelés befejezéséig
módosulhatnak a kezelés során előálló szakmai okok, pl. előre nem látható
beavatkozások, gyógyító tevékenység miatt is.
Megrendelő az egyes kezelés/ek/ befejezésekor az aktualizált ESZ-en aláírásával
igazolja a Szolgáltató teljesítését, Szolgáltató ennek alapján állítja ki szolgáltatásairól,
az anyagköltségekről, a teljesítéséhez kötődő közvetített szolgáltatások ellenértékéről
a számláját. A számla aláírásával a Megrendelő a Szolgáltató teljesítését és a számla
átvételét igazolja.
4. Fizetési feltételek:
Az előző pontok szerint kiállított számlák tartalmazzák a fizetési kötelezettség
teljesítésének módját (készpénz, kártya stb.), határidejét. Felek megállapodnak abban,
hogy késedelmes fizetés esetén a késedelmi kamat mértéke a jegybanki alapkamat
kétszeres összege.
5. Garancia:
A szolgáltató a beavatkozásokra írásbeli garanciát ad, melynek időtartama a kezelés
típusától függ. A garancia mértékét bizonyos egyéb tényezők – általános szájhigiénia,
dohányzás, cukorbetegség, csontsűrűség, diéta – befolyásolhatják, erről a Szolgáltató
minden esetben tájékoztatja a Megrendelőt.
6. Adatvédelem, tájékoztatás:
A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a Megrendelő által megadott és a
Megrendelőről az ellátás során rögzített egészségügyi adatokat, személyazonosító
adatait az irányadó jogszabályok szerint, az egyéb adatokat üzleti titokként kezelje,
nyilvántartsa. Hozzájárul ahhoz is, hogy gyógykezelésének kizárólagosan orvosi
vonatkozású adatait, tapasztalatait a Szolgáltató tudományos, kutatási célokra
felhasználja.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy az ESZ-hez mellékelt, általa aláírt általános
anamnézis elnevezésű adatlapon az egészségi állapotáról szolgáltatott adatok,
információk a fogorvosi ellátások, gyógykezelések tartalmának megválasztásához
szükségesek, úgy nyilatkozik, hogy a szolgáltatott adatok teljes körűek és a kezelések
időtartama alatt bekövetkezett változásokról a Szolgáltatót tájékoztatni köteles.
A Megrendelő tudomásul veszi és nem ellenzi, hogy biztonsági okokból a Szolgáltató
Rendelőiben hang- és képfelvétel készülhet, amely felvételek tartalmát a Szolgáltató
szükség esetén kizárólag rendőrhatóságnak jogosult bemutatni.
A Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy elérhetőségi adatait a Szolgáltató adatbázisában
rögzítse abból a célból, hogy a Szolgáltató aktuális hírlevelekkel, a kezelési
időpontokról vagy azok esetleges változásairól, a Szolgáltató újdonságairól őt
tájékoztassa. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelő ezen adatait
harmadik személyeknek nem adja ki.
A Szolgáltató a Rendelő(k)ben kifüggeszti a betegjogi tájékoztatót.
Szolgáltató az általa okozott kárért köteles helytállni.
7. AZ ESZ időtartama:
Amennyiben az ESZ mást nem tartalmaz, azt a felek határozatlan időre kötik meg,
amely időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások
megrendelésére, teljesítésére jelen szerződés feltételei szerint kerül sor az aktualizált
ESZ-ben rögzített feltételek szerint.
7. Egyéb rendelkezések:
Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy az ESZ-t, a kezelési tervet aláíró személy aláírásra
jogosult.
Megrendelő az ESZ, a kezelési lap aláírásával elismeri, hogy jelen ÁSZF
rendelkezéseit megismerte.
Jelen ÁSZF, az anamnézis lap, az ESZ együttesen tartalmazzák a szerződő felek
szerződés megállapodását.
Az ÁSZF és az ESZ-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a
Ptk., valamint az egészségügyre, az egészségügyi szolgáltatásokra vonatkozó egyéb
jogszabályok rendelkezései az irányadók.
Esetleges jogvita eldöntésére kizárólag a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a
Fővárosi Bíróság illetékes.
Budapest, 2014.